Уроки


Завантажити Урок з інформатики на тему Мандрівка океаном комп’ютерних знань до острова «Операційна система».
Урок
Тема. Мандрівка океаном комп’ютерних знань до острова «Операційна система».
Мета:
  • навчальна: повторити вивчений матеріал із теми «Поняття операційної системи»; коригувати знання учнів;
  • розвивальна: розвивати пізнавальну активність; сприяти розвитку уваги; розвивати культуру мовлення методом усного опитування учнів; формувати інтерес до інформатики;
  • виховна: виховувати навички самоконтролю і самоаналізу.
Обладнання: картки «Файл», «Папка»; «золоті» монети.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Форма проведення: урок-подорож.
Хід уроку
І. Організаційний етап
            Привітання. Облік відсутніх.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності
Сьогодні я вас запрошую у подорож океаном комп’ютерних знань на кораблі «Інформатика». Ми відвідаємо декілька острівців, щоб дістатися острова «Операційна система». Яка ж подорож без команд та капітанів? У нас буде дві команди: «Файл», «Папка», які змагатимуться за те, щоб заробити собі якомога більше «золотих» монет за правильно виконані завдання. Оберіть капітанів.
ІІІ. Узагальнення та систематизація знань
Вперед!
  1. Острів «Техніка безпеки»
Щоб потрапити на перший острів, повторимо правила поведінки у комп’ютерному класі. Щоб заробити монети, треба миттєво давати відповіді: так чи ні.
Гра «Так чи Ні»
v  Безпечна відстань від очей до екрана монітора – 50 см.
v  Персональний комп'ютер розташовують лише на рівній поверхні.
v  Можна використовувати сторонні предмети під час роботи за комп'ютером.
v  Можна торкатися дротів живлення, розеток, задньої панелі системного блока чи монітора.
v  Робоче місце має бути чистим.
v  Руки повинні бути чистими і сухими.
v  На робоче місце можна приносити їжу та напої.
v  Час безперервної роботи за комп'ютером має перевищувати 15 хв.
v  У разі виникнення незвичайної ситуації з комп'ютером негайно повідомити вчителя у школі, а вдома – дорослих.
v  Заходити до комп'ютерного кабінету тільки з дозволу вчителя, не поспішаючи, не торкаючись обладнання.
v  Можна вмикати та вимикати комп'ютери без дозволу вчителя.
v  По закінченню роботи закрити всі активні програми та коректно вимкнути комп'ютер. Прибрати робоче місце.
Молодці! Острів ваш! Я думаю, перебуваючи на ньому ми будемо в повній безпеці.
  1. Острів «Хто більше»
Командам слід назвати по черзі якомога більше слів, пов’язаних із вивченою темою, за кожні два слова – 1 «золота» монета.
Дуже добре! Вирушаймо далі.
  1. Острів «Незакінчене речення»
Я буду розпочинати речення, а ви продовжувати. За кожну правильну відповідь команда отримує одну «золоту» монету.
  1. Набір програм, який забезпечує управління роботою комп'ютера, називають…
  2. Набір правил і засобів, які забезпечують обмін повідомленнями між користувачем і комп'ютером, називають…
  3. Посилання на певний об'єкт операційної системи, що міститься на одному з носіїв даних, називають…
  4. Контекстне меню можна викликати…
  5. Існують такі інтерфейси операційних систем…
  6. Документи, які не потрібно зберігати в пам'яті комп'ютера, переміщують до…
  7. Ім'я файлу складається з…
  8. При перетягуванні об'єкта мишею з однієї папки до іншої при натиснутій клавіші Ctrl відбувається…
  9. Вимірюються розміри файлів у …
  10. 1 Гбайт = ? Мбайт
  11. Як виділити групу об’єктів?
  12. Як перейменувати групу об'єктів?
Острів ваш! Вирушаймо далі!
  1. Острів «Сонячна зарядка»
Мандруючи океаном комп’ютерних знань, ви втомилися і хочете трішечки відпочити.
Молодці! Думаю ваш настрій став сонячним! Команди отримують по 4 «золоті» монети.
  1. Острів «Ребусландія»
Перед вами ребуси. За кожен правильно відгаданий ребус – 1 «золота» монета.
Відповіді:
Операційна система
Кошик
Головне меню
Об’єкт
  1. Острів «Операційна система»
Цей острів запрошує до комп’ютерів. Вам потрібно виконати завдання на картках за комп’ютерами. Будь ласка, займіть свої місця біля комп’ютерів.
  1. Створіть на диску D: папку Осінь2015.
  2. Скопіюйте у папку Осінь2015 перші 10 файлів з папки Розділ 2\Пункт 2.4\Осінь.
  3. Перейменуйте скопійовані файли так, щоб в їх іменах був текст Осінь.
  4. Відкрийте вікно властивостей десяти файлів та визначте загальний обсяг цих файлів; шлях до файлів.
  5. Видаліть три останні файли зі своєї папки Осінь2015.
  6. Відновіть два на вибір.
  7. Створіть на Робочому столі ярлик папки Осінь2015.
Ви відвідали острів «Операційна система». А після роботи за комп’ютером ми виконаємо вправи для очей.
ІV. Підсумок уроку
Підрахуйте скарби. Визначимо переможців. Команда, що зайняла 1-ше місце отримує Диплом власника острова «Операційна система», а команда, що зайняла 2-ге – Диплом учасника подорожі до острова «Операційна система».
Оцінювання учнів.
Діти, поділіться своїми враженнями від сьогоднішньої подорожі.
-                           На якому острові вам було найцікавіше?
-                           Що викликало труднощі?

V. Домашнє завдання
Створити кросворд з теми «Поняття операційної системи».




Завантажити Урок на тему "Поняття папки"
Урок
Тема. Поняття папки.
Мета:
Ø сформувати уявлення про папки, алгоритм їх створення; вчити створювати папки, сортувати файли;
Ø розвивати увагу, спостережливість, пам'ять;
Ø виховувати інтерес до інформатики; поважати думку інших.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: картки із завданнями.
Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ . Актуалізація опорних знань
o   Що таке файл?
o   Що має кожний файл?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Вибрати слова, що пов’язані з вивченням інформатики.
Книга
Принтер
Модем
Стіл
Ручка
Інформація
Флешка
Папка
Файл
Монітор
Лялька
Пенал
Нове для вас – Папка.
ІV. Вивчення нового матеріалу
Папка – це група файлів, які зберігаються під одним іменем.
Значки порожньої папки і папки з файлами.
Папки можуть містити не тільки файли, а й папки (вкладені папки).
Нагадайте, як викликати контекстне меню Робочого столу? Сьогодні ви створите папку.
Фізкультхвилинка
V. Засвоєння нового матеріалу
Назвіть записи, які можуть бути іменами папок. (записи на дошці)
Робота з підручником с. 38 (завдання)
Робота в групах
VI. Формування вмінь і навичок
Повторення правил з ТБ.
Робота за комп’ютером.
1. Створити папку зі своїм прізвищем.
2. Інформатика 2 рік навчання. Папки
Вправи для очей
VII. Підсумок уроку.
Розподіли знання, отримані на уроці по двох папках – Відоме і Нове.

Немає коментарів:

Дописати коментар